Τοπικά lockdown σε Καστοριά, Θεσσαλονίκη, Ιωάννινα, Σέρρες, Λάρισα και Ροδόπη

Κοινοποίηση

Εφιαλτικές διαστάσεις αρχίζει να λαμβάνει το δεύτερο κύμα της πανδημίας, με τη Βόρεια Ελλάδα και την Αττική να βρίσκονται πλέον σε κόκκινο κλοιό

Στα επίπεδα που οδήγησαν στο εαρινό οριζόντιο lockdown βρίσκεται πλέον η έξαρση της πανδημικής κρίσης στην Ελλάδα. Ήδη από τις 23 Οκτωβρίου, η περιφερειακή ενότητα Καστοριάς τέθηκε στο υψηλότερο επίπεδο υγειονομικής επιτήρησης, ενώ από την Πέμπτη, 29 Οκτωβρίου στο ίδιο καθεστώς τοπικού lokcdown εντάσσονται τα Ιωάννινα και οι Σέρρες και από την Παρασκευή, η Θεσσαλονίκη, η Λάρισα και η Ροδόπη. Εξαιρετικά κρίσιμη παραμένει η κατάσταση στην Αττική, όπου ο αριθμός των επιβεβαιωμένων κρουσμάτων αυξάνει με σταθερά υψηλούς ρυθμούς στη διάρκεια των τελευταίων δύο εβδομάδων. Η αυξητική αυτή πορεία και η εντυπωσιακά μεγάλη απόκλιση που υπάρχει ανάμεσα στα νούμερα που ανακοινώνονται σήμερα και στα αντίστοιχα που δηλώνονταν κατά τη διάρκεια της καραντίνας, συνδέεται άμεσα με τον πολλαπλασιασμό των μοριακών εξετάσεων αλλά και των rapid test που πραγματοποιούνται πανελλαδικά. Είναι ενδεικτικό ότι απ’ την 1η Μαρτίου έως τις 31 Μαΐου είχαν εξεταστεί από τον ΕΟΔΥ συνολικά 185.241 δείγματα (μόλις 2.013 ημερησίως κατά μέσο όρο). Από την 1η Σεπτεμβρίου έως και τις 27 Οκτωβρίου, έχουν γίνει αθροιστικά 816.837 τεστ (14.330 την ημέρα). Φαίνετια, όμως, ότι η αύξηση της δειγματοληψίας οδήγησε σε κατάρρευση το σύστημα ιχνηλάτισης των επαφών των επιβεβαιωμένων κρουσμάτω, Είναι ενδεικτικό ότι μόλις τα 733 από τα 16.594 θετικά κρούσματα που έχουν καταραφεί τον Οκτώβριο έχουν συνδεθεί από τον ΕΟΔΥ με ήδη γνωστές συρροές. Κατέρρευσε η ιχνηλάτιση Η αδυναμία του συστήματος ιχνηλάτισης αποδείχθηκε στις περιπτώσεις της Κοζάνης, της Καστοριάς και των Σερρών, καθώς ο μηχανισμός του υπουργείου Υγείας απέτυχε να συνδέσει την αύξηση των κρουσμάτων με τις μετακινήσεις -κυρίως εργαζομένων και δευτερευόντως εκδρομέων- σε όμορους νομούς με πολύ μεγάλο επιδημιολογικό φορτίο λόγω της παρουσίας μαζικών πηγών μετάδοσης, όπως οι βιομηχανικές μονάδες. Εξίσου αναποτελεσματική παραμένει η διαχείριση του συχνωτισμού στα μέσα μεταφοράς, κυρίως στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη

Πηγη περιοδικο The Coffee Magazine