Baristas Πώς να ελαχιστοποιήσετε τον τραυματισμό και να μεγιστοποιήσετε την άνεση πίσω από το Bar

Κοινοποίηση

 

Το να ξοδεύετε ώρες με τα πόδια σας, να αλληλεπιδράτε με πελάτες, να χειρίζεστε μηχανήματα και να προετοιμάζετε ροφηματα καφε είναι μερικές μόνο από τις εργασίες που οι baristas ολοκληρώνουν καθημερινά. Υπάρχουν πολλά πραγματα  που πρεπει να κανει ενας Barista καθημερινα για να  μετατρέψει τα σπυρια του καφε  σε ροφηματα, όπως η άλεση του εσπρεσο, η συμπιεση (το λεγομενο Tamping) η μέτρηση των γραμμαριων της καθε δοσης καφε εσπρεσο, η παρασκευή και η  εκχυλιση του καφε. Είναι μια διασκεδαστική δουλειά – αλλά και αυτή που μπορεί να επηρεάσει το σώμα σας εάν δεν είστε προσεκτικοί.

Επειδή είναι μια τόσο ενεργή, υψηλή ενεργειακή ενασχόληση, μπορεί να οδηγήσει σε καταπόνηση και διάστρεμμα εάν δεν διαχειριστείτε την κίνησή σας. Με την πάροδο του χρόνου, αυτό θα μπορούσε να προκαλέσει μόνιμους τραυματισμούς.

Για να βεβαιωθείτε ότι ο χρόνος που περνάτε πίσω από τη μπάρα είναι όσο το δυνατόν πιο μεγάλος και χωρίς πόνο, μπορείτε να αποτρέψετε την παρεμβολή των καθημερινών εργασιών σας στη μελλοντική σας απόδοση.

Ένας barista που παρασκευαζει ενα εσπρεσο  σε ένα φλιτζάνι. Πίστωση: Neil Soque

ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΣΤΕΛΕΧΟΥΣ ΤΩΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

Ως barista, θα περάσετε την ημέρα σας μετακινώντας τις αρθρώσεις και τους μυς σας σε διάφορες θέσεις καθώς προετοιμάζετε τον καφέ για τους πελάτες. Σε μία μόνο βάρδια, θα σφίγγετε και θα χτυπάτε τα πορταφιλτερ σας, θα πιέζετε σφιχτά οταν κανετε tamping στον καθε καφε εσπρεσο σα;  και θα σπρώχνετε την γαλατιρεα(Motta)  για να χύσετε το αφρογαλο στα Cappuccino που εχετε παρασκευασει – συχνά με υψηλή ταχύτητα και δεκάδες φορές την ώρα.

Εκτός από αυτές τις εργασίες, θα ανυψώνετε και θα συσκευάζετε βαριές παραδόσεις, εμπορευματοκιβώτια και πακέτα σε στενούς και δύσκολους χώρους ή σε ράφια που μπορεί να είναι πολύ ψηλά ή χαμηλά. Δεν είναι περίεργο που μια μελέτη του Πανεπιστημίου Boiler Farber διαπίστωσε ότι η πλειονότητα των ερωτηθέντων baristas πάσχουν από πόνο στην πλάτη και στον ώμο που αποδίδεται στην εργασία τους.

Η κατανόηση των κινδύνων που υπάρχουν στην εργασία μιας μέσης ημέρας μπορεί να σας βοηθήσει να βελτιώσετε τις ενέργειές σας προτού απαιτείται η φυσιοθεραπεία – ή σε σοβαρές περιπτώσεις, πριν πραγματοποιηθεί μόνιμη ζημιά.

Μόνο οι επαγγελματίες του ιατρικού τομέα μπορούν να διαγνώσουν και να θεραπεύσουν τραυματισμούς που σχετίζονται με το χώρο εργασίας, αλλά υπάρχουν μερικοί τρόποι με τους οποίους μπορείτε να μειώσετε τον κίνδυνο ανάπτυξης τους.

Ένας barista παράγει καφέ V60 ταυτόχρονα σε 2 Kalita Πίστωση: Neil Soque

ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΜΕ ΤΗ ΣΤΑΣΗ ΣΑΣ

Επειδή το να είσαι barista απαιτεί να περάσεις πολλές ώρες σε όρθια θέση, η στάση σου παίζει σημαντικό ρόλο. Η προσοχή στην τοποθέτηση του σώματος και την κατανομή βάρους είναι το κλειδί. Με την εξισορρόπηση και τη συγκέντρωση του σωματικού βάρους σας, θα αποτρέψετε περισσότερο  τον πόνο στην πλάτη σας. Αυτό συμβαίνει επειδή η κακή στάση του σώματος μπορεί να επιδεινώσει τα πάντα, από μυϊκούς πονους ,και  πονοκεφάλους και καούρα .

Στρέψτε την προσοχή σας στον τρόπο που στέκεστε. Έχετε την τάση να καθεστε προς τα εμπρός ή να σπρώχνει τους γοφούς σας έξω; Είναι οι ώμοι σας στρογγυλεμένοι ή προς τα επάνω στα αυτιά σας; Με μερικές προσαρμογές στην ευθυγράμμισή σας, μπορείτε να σπάσετε αυτές τις στάσεις του σώματος.

Ο Big Peter, Big Barista στο Bocca Coffee στο Άμστερνταμ, κατανοεί τη σημασία της στάσης του σώματος. Ως μία από τις πόλεις που μίλησε περισσότερο για τα εξειδικευμένα καφέ μπαρ(Speciality Coffee Shops), έπρεπε να μάθει να γνωρίζει πώς στέκονται και πως κινουνται. Λέει «Προσπαθώ να είμαι επιφυλακτικός με τη στάση μου – εάν οι ώμοι μου είναι όρθιοι ή αν η πλάτη μου είναι ίσια. Επειδή οι περισσότερες κινήσεις [οι baristas καταλήγουν στο σώμα μας] με κάμψη ελαφρώς προς τα εμπρός, είναι σημαντικό… να το γνωρίζετε. ”

Αν διαπιστώσετε ότι η στάση  σας θα μπορούσε να βελτιωθεί, στοχεύστε σε μια διαφορετικη σταση πιο συγκεκριμενα. Το NHS συνιστά να φανταστεί κανείς ένα κορδόνι που τραβιέται από τη βάση της σπονδυλικής σας στήλης μέσω της κορώνας του κεφαλιού σας. Από εδώ, τραβήξτε την κοιλιά σας μεσα , κρατώντας τους ώμους σας χαλαρούς και παράλληλους με τους γοφούς σας, και τα πόδια του ισχίου σας μακριά.

Με κεντράρισμα του πυρήνα σας , μπορείτε να αυξήσετε τη συνολική σταθερότητα και την ισορροπία σας, και συνεπως την πρόληψη των τραυματισμών και την παροχή περισσότερης δύναμης στις κινήσεις που κάνετε.

Ένας barista λειτουργεί πίσω από το μπαρ. Πίστωση: Neil Soque

ΒΑΛΤΕ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΠΟΔΙ ΣΑΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΕΜΠΡΟΣ

Το να περνάς πολύ χρόνο στα πόδια σου σημαίνει ότι αυτό που φοράς σε αυτά έχει σημασία. Δεν είναι ασυνήθιστο να επιστρέφεις σπίτι με κουρασμένα, πρησμένα και φουσκωμένα πόδια λόγω της λανθασμένης επιλογής υποδημάτων.

Ο Podiatrist Patrick Raftery συνιστά σε αυτούς που απαιτείται να σταθούν για μεγάλα χρονικά διαστήματα στη δουλειά να επιλέξουν παπούτσια που είναι κλειστά, να στερεώνονται καλά και να έχουν εσωτερική απορρόφηση των κραδασμών. Θα πρέπει επίσης να διαθέτει σταθερή πλάτη για στήριξη αστραγάλου, χώρο για ταλαιπωρία των ποδιών και φαρδιά, αντιολισθητική φτέρνα. Εάν έχετε προδιάθεση για πόνο στα πόδια, ίσως θελήσετε να επενδύσετε και σε καλσόν συμπίεσης ή σε ειδικά ένθετα.

Καθώς η στάση χρησιμοποιεί 20% περισσότερη ενέργεια από ό, τι το κάθισμα, μπορεί να σας κουράσει πιο γρήγορα. Η τακτική προγραμματισμένη διακοπή θα σας βοηθήσει να μειώσετε την κόπωση των ποδιών. Αυτά τα διαλείμματα δεν χρειάζεται να είναι πολύ καιρό για να αποκομίσετε τα οφέλη. Η έρευνα δείχνει ότι σύντομα, συχνά διαλείμματα μόλις 10 λεπτών μπορούν να ανακουφίσουν την μυϊκή κόπωση και να βελτιώσουν την ψυχική ευεξία.

Πίσω από το μπαρ μιας καφετέριας. Πίστωση: Neil Soque

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΙΤΕ ΤΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΑΣ

Ενώ η κακή στάση του σώματος και οι πολλές ώρες που στέκονται μπορεί να προκαλέσουν δυσφορία και κόπωση, οι μοναδικές κινήσεις που απαιτούνται από τα baristas είναι συνήθως αυτές που προκαλούν τραυματισμούς. Η έρευνα μιας Αμερικανικής ασφαλιστικής εταιρείας αποζημίωσης δείχνει ότι οι εργαζόμενοι στο καφέ έχασαν περισσότερες ημέρες λόγω τραυματισμών στο χώρο εργασίας από οποιονδήποτε άλλο εργαζόμενο στην κατηγορία εστιατορίων. Οι επαναλαμβανόμενοι τραυματισμοί στον καρπό του στρες (συχνά ονομάζονται Barista Wrist) είχαν ως αποτέλεσμα μέση απώλεια 265 ημερών.

Προσέχοντας τον τρόπο παρασκευής ροφηματων καφε, μπορείτε να μειώσετε την πιθανότητα να συμβεί αυτό. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι δεν υπάρχει καμία καλύτερη τεχνική. Το πόσο άνετα μπορείτε να εργάζεστε εξαρτάται συχνά από παράγοντες όπως το ύψος σας και το ύψος της μηχανης του καφε, εάν το μηχάνημα τοποθετηθεί πολύ ψηλά ή πολύ χαμηλά, η εργασία με αυτό θα είναι δυσάρεστη και θα μας αποφέρει καταπόνηση καθημερινά

 

Σύμφωνα με την Karen Fitt , διευθύντρια της Melbourne Hand Rehab και Πρόεδρο της Αυστραλιανής Ένωσης Θεραπείας Χεριών, είναι σύνηθες για τους baristas να αναπτύσσουν τραυματισμούς που σχετίζονται με χειροκίνητη συμπίεση(Tamping Coffee) και την τοποθέτηση του portafilter στην ομάδα. Αυτές οι ενέργειες απαιτούν να υιοθετήσουν μια αδέξια στάση ώμου και να σηκώσουν τη στάση των παλαμών, που μπορεί να οδηγήσει σε πόνο.

Υπάρχουν μερικές οδηγίες που μπορείτε να ακολουθήσετε για να μειώσετε τον κίνδυνο τραυματισμού κατά την προετοιμασία του καφέ. Όταν πιέζετε, κάντε το με τον αγκώνα σας σε γωνία 90 μοιρών και τον καρπό σας ίσιο. Η πίεση που ασκείται πρέπει να προέρχεται από το χέρι σας και όχι από την παλάμη ή το χέρι σας.

Φορώντας ένα εύκαμπτο στήριγμα καρπού μπορεί να ανακουφίσει δευτερογενείς τραυματισμούς από χρόνιες παθήσεις όπως αρθρίτιδα, σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα ή τενοντίτιδα. Ωστόσο, ο Big προειδοποιεί ότι πρέπει «να φροντίσετε τον εαυτό σας [και] να ακούσετε το σώμα σας – εάν οι καρποί / πλάτη / κάτι σας πονάει, μην κάνετε άλλη αλλαγή. Δεν πρόκειται να βελτιωθεί, θα χειροτερεύσει εάν δεν το αφήσεις να ξεκουραστεί. Αυτή η μετατόπιση μπορεί να σας καταστρέψει σε μια εβδομάδα καθισμένου στο σπίτι να μην είστε σε θέση να εργαστείτε. ”

Το πολυσύχναστο μέτωπο ενός μπαρ σε μια καφετέρια. Πίστωση: Neil Soque

ΟΡΓΑΝΩΣΤΕ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΣΑΣ

Αφού προσαρμόσετε τις κινήσεις σας για να είστε πιο ευγενικοί στο σώμα σας, μπορείτε να στρέψετε την προσοχή σας στη βελτιστοποίηση του χώρου εργασίας σας. Μπορεί να μην το συνειδητοποιήσετε, αλλά μικρές προσαρμογές στο περιβάλλον σας μπορούν να βελτιώσουν τη ροή εργασίας σας. Αυτό, με τη σειρά του, μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά στην ποσότητα της πίεσης που ασκείτε στο σώμα σας και να διευκολύνετε την ημέρα εργασίας σας.

Ο Ajustar Tammjarv , Ολλανδικός Πρωταθλητής Latte Art 2019  πιστεύει πολύ στην προσαρμογή του χώρου εργασίας σας ώστε να λειτουργεί βολικα και σωστα  για εσάς. «Επειδή έχω πόνο στην πλάτη, προσπαθώ να ελαχιστοποιήσω τις δύσκολες περιστροφές και την κάμψη του σώματός μου. Αυτό σημαίνει ότι σε καφετέριες μεγάλου όγκου παρασκευης καφε, κρατάω το γάλα έξω από το ραβδί ατμού ή στην κορυφή του ψυγείου  μου έτοιμο να το παρω, και έβαλα τον ατμο μου  μου να ρέει από αριστερά προς τα δεξιά για να ελαχιστοποιήσω την κίνηση εμπρός και πίσω. ”

Το είδος των προσαρμογών που πρέπει να κάνετε θα εξαρτηθεί από τις προσωπικές σας προτιμήσεις και το μοναδικό φυσικό περιβάλλον. Ο Ajustar σημειώνει ότι «υπάρχουν πάντα μικρές ρυθμίσεις που μπορούν να γίνουν ώστε να ταιριάζουν στο σώμα σας. Ποτέ μην φοβάστε να κάνετε λίγη αναδιάταξη εάν έχει νόημα για τον τρόπο που κινείστε. ”

Ένα barista λειτουργεί πίσω από τη μηχανή εσπρέσο. Πίστωση: Fernando Pocasangre 

Μια δυσάρεστη στροφή, στρίψιμο ή σκύψιμο μπορεί να μην φαίνεται μεγάλη υπόθεση όταν πρόκειται για τη φόρμα σας. Ωστόσο, όταν βιάζεστε  και επαναλαβανετε αυτές τις κινήσεις δεκάδες φορές την ημέρα, το άγχος στο σώμα σας μπορεί να αυξηθεί. Το να διατηρείτε τον σταθμό σας(χωρο παρασκευης)  οργανωμένο με γραμμικό τρόπο θα το ελαχιστοποιήσει – όπως θα διασφαλίσει ότι θα λυγίσετε και θα σηκωθητε  χρησιμοποιώντας την σωστή τεχνική.

Σύμφωνα με την κλινική Mayo (ένα αμερικανικό μη κερδοσκοπικό ακαδημαϊκό ιατρικό κέντρο), θα πρέπει να παρατηρήσετε τις ακόλουθες κινήσεις όταν σηκώνετε ένα μεγάλο ή βαρύ αντικείμενο:

  • Ξεκινήστε στέκεστε όσο το δυνατόν πιο κοντά στο αντικείμενο. Γονατίστε με ένα πόδι στο πάτωμα, ή οκλαδόν με το αντικείμενο ανάμεσα στα γόνατά σας.
  • Εμπλέξτε τον πυρήνα σας και σηκώστε το αντικείμενο. Ενεργοποιήστε την κίνηση με τα πόδια σας, αναπνέοντας κανονικά και στηρίζοντας το αντικείμενο στο γόνατό σας πριν σταθείτε.
  • Χρησιμοποιήστε τα πόδια σας για να σταθείτε. Μην στρίβετε το σώμα σας και μην κρατάτε το αντικείμενο κοντά στο πλαίσιο σας.

Με αυτόν τον τρόπο, θα μειώσετε την πίεση στην πλάτη και τα γόνατά σας, και αντί να ενεργοποιήσετε τον πυρήνα και τα πόδια σας.

Ένα Portafilter βρίσκεται σε κλίμακα. Πίστωση: Fernando Pocasangre 

Το να είσαι barista μπορεί να είναι απαιτητικό – τόσο σωματικά όσο και ψυχικά. Ευτυχώς, λίγη ευαισθητοποίηση και προληπτικά μέτρα μπορούν να συμβάλουν σημαντικά στην πρόληψη του πόνου και του τραυματισμού. Δίνοντας προσοχή στις καθημερινές σας κινήσεις, μπορείτε να συνεχίσετε να έχετε μια μακρά και υγιή καριέρα κάνοντας αυτό που αγαπάτε πίσω από το μπαρ.

Γράφτηκε από την Caitlin McCarthy. Φωτογραφία μεγάλου μήκους: Neil Soque.

Παρακαλώ σημειώστε: Οι συμβουλές που παρέχονται σε αυτό το άρθρο ενημερώνονται από τις προσωπικές εμπειρίες του συγγραφέα. Δεν προορίζεται να αντικαταστήσει την επίσημη ιατρική περίθαλψη. Πάντα να συμβουλεύεστε τον γιατρό σας πριν εφαρμόσετε οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή. 

Σημαντικη ενημερωση Ολοκληρο το αρθο ειναι απο το ηλεκτρονικη ιστοσελιδα https://perfectdailygrind.com/ και το δημοσιευουμε στην κοινοτητα του καφε UnitedBaristas.gr για να μοιρασουμε την γνωση σε ολους τους ανθρωπους της κοινοτητας UnitedBaristas.gr